Online
adverteren
Haal meer uit je online advertising met een strategie die past bij jouw bedrijf, doelgroep en budget. Stel samen met ons een plan op voor en begin met online adverteren.
Haal meer uit je online advertising met een strategie die past bij jouw bedrijf, doelgroep en budget. Stel samen met ons een plan op voor en begin met online adverteren.
Wanneer je wilt beginnen met online adverteren dan zijn tegenwoordig talloze kanalen die je daarbij kunnen helpen. Voordat je gaat investeren wil je weten waar je doelgroep het beste is te bereiken en op welke manier dit de meeste vruchten afgeeft. Daarnaast moet er bepaald worden welke kanalen het beste passen bij jouw product(en) en/of dienst(en)? Geld uitgeven aan advertenties is gemakkelijk en het geld dat je investeert ben je kwijt. Zorg daarom voor de juiste strategie als het gaat om het plaatsten van online advertenties.
Om ervoor te zorgen dat er op de juiste plekken en op de juiste wijze wordt geadverteerd Wanneer er wordt begonnen met online adverteren is het belangrijk om een duidelijke doelen te formuleren.
Wie is je doelgroep en waar is deze doelgroep het beste te bereiken? Wij gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn om je doelgroep op de juiste manier te benaderen.
Op basis van de informatie die naar voren komt tijdens de eerste fase worden conclusies getrokken. We bepalen waar we beginnen met adverteren en op welke wijze we dit gaan doen.
Er zijn verschillende advertentieplatformen waar we mee aan de slag kunnen gaan. We gaan op de gekozen platformen de campagnes opzetten voor iedere product- en doelgroep.
Wanneer er op een advertentie wordt geklikt linkt deze vaak naar een landingspagina binnen je website. De landingspagina’s moeten dusdanig worden ingericht zodat deze aansporen tot actie en tevens de juist informatie bevatten.
Het online adverteren is een doorlopend proces waar non-stop aan gesleuteld wordt. Wij bekijken het klikgedrag en het gedrag op de landingspagina’s en gebruiken deze informatie om de campagnes en de website te optimaliseren.
Online adverteren wordt al snel een dure aangelegenheid, het is daarom belangrijk de je het onderste uit de kan haalt als het gaat om advertentietegoed en klikbudget. Je doet dit door de juiste advertenties op te stellen en deze aan de juiste doelgroep te presenteren. Daarnaast wil je dat de landingspagina’s optimaal zijn ingericht om conversies te genereren. Om dit voor elkaar te krijgen zetten wij verschillende tools in om het gedrag van je doelgroep en bezoekers te meten.
Je wilt precies weten wat een gebruiker doet op je website. Wij meten dit door onder andere het klikgedrag, muisbewegingen en scroll-positie te meten. Deze informatie gebruiken wij om de landingspagina te optimaliseren.
Soms wil je meerdere pagina varianten testen om zo te zien welke variatie de meeste conversies oplevert. Hiervoor is een A/B test ideaal. We sturen een percentage van de bezoekers naar pagina A en het resterende deel naar pagina B. Na een tijdje trekken we onze conclusies en stellen de pagina’s bij.